Talent in Progress
J.W. Kleijweg
Scheveningseweg 72, 2517KX 's-Gravenhage
Jessica Kleijweg
Met een opleidingsachtergrond van orthopedagogiek en drama/speltherapie heeft Jessica in 2009 Talent in Progress opgericht. Haar doel was een praktijk op te richten waarbij de belevingswereld van het kind centraal staat en waar gecommuniceerd wordt met kinderen op hun eigen manier; middels spel, tekeningen en verhalen. Op deze manier kunnen kinderen kind blijven in een soms moeilijke periode in hun leven.
Jessica heeft zich gespecialiseerd in echtscheidingssituaties…
J.W. Kleijweg
Jessica Kleijweg
Met een opleidingsachtergrond van orthopedagogiek en drama/speltherapie heeft Jessica in 2009 Talent in Progress opgericht. Haar doel was een praktijk op te richten waarbij de belevingswereld van het kind centraal staat en waar gecommuniceerd wordt met kinderen op hun eigen manier; middels spel, tekeningen en verhalen. Op deze manier kunnen kinderen kind blijven in een soms moeilijke periode in hun leven.
Jessica heeft zich gespecialiseerd in echtscheidingssituaties en ondersteunt kinderen en hun ouders in deze emotionele en onzekere tijd. Ze gelooft dat er altijd mogelijkheden zijn om als gescheiden ouders samen te blijven opvoeden vanwege één gezamelijk doel: het welzijn van je kind.
Jessica's aanpak kenmerkt zich door enthousiasme, positiviteit, energie, warmte, eerlijkheid en een onuitputtelijk vertrouwen in de kwaliteiten van kinderen en hun ouders.
Anne Jitske
Anne Jitske is opgeleid tot kunstzinnig therapeut aan de Hogeschool van Leiden. Ze gelooft dat elk kind dient te worden gemotiveerd om zijn talenten te ontwikkelen om van daaruit ook beter om te kunnen gaan met zijn valkuilen. Door te helpen met het maken van kleine stapjes nu, kun je een groot verschil maken voor de toekomst.
Kinderen voelen zich gehoord en gezien bij Anne Jitske. Ze is in staat om zich te verplaatsen in hun belevingswereld, waardoor de kinderen zich veilig en begrepen voelen. Middels verhalen, tekenen, schilderen en spel helpt ze de kinderen om weer grip te krijgen op de problemen waar ze tegenaan lopen.
Anne Jitske's aanpak kenmerkt zich door creativiteit, warmte, spontaniteit, begrip, plezier en met veel aandacht voor datgeen waar het kind goed in is.
Met een opleidingsachtergrond van orthopedagogiek en drama/speltherapie heeft Jessica in 2009 Talent in Progress opgericht.
Anne Jitske is opgeleid tot kunstzinnig therapeut aan de Hogeschool van Leiden.
De werkwijze van Talent in Progress kenmerkt zich door openheid, spontaniteit, duidelijkheid, plezier en positiviteit. De begeleiding begint altijd met een intakegesprek. Tijdens dit eerste gesprek bekijken we samen wat uw zorgen zijn omtrent uw kind(-eren) en waar we mee aan de slag moeten. We bepalen welke vorm van begeleiding het beste past bij jullie vraag: kinder/jeugdtherapie, ouderbegeleiding of een combinatie daarvan.
Bij de kinder/jeugdtherapie wordt er gewerkt met spel, creativiteit (tekenen, schilderen, verhalen maken) en zullen er gesprekjes plaatsvinden. Wij vinden het daarbij belangrijk dat we een vorm kiezen die past bij uw kind of tiener.
Na de eerste sessies met uw kind vindt er een observatiegesprek plaats. Tijdens dit gesprek wordt het geobserveerde met ouders besproken en formuleren we een plan van aanpak. We bespreken ook de verwachte therapieduur. Omdat het fijn is als ouders hun kinderen zoveel mogelijk zelf kunnen begeleiden, zullen er gedurende de gehele begeleiding, om de aantal sessies, oudergesprekken plaatsvinden. Deze gesprekken zijn er om het verloop van de therapie te bespreken, maar ook om u handvatten te geven om uw kind te kunnen ondersteunen in het proces.
Wanneer de behandeldoelen bereikt zijn, wordt in overleg besloten om de therapie af te ronden. Wanneer er behoefte is aan diagnostisch onderzoek kan de praktijk daarover adviseren en zo nodig verwijzen.
Behandeldoelen: Kinderen
U kunt bij de praktijk o.a. terecht met de volgende klachten:
- concentratieproblemen
- slaapproblemen- angsten
- boosheid en verdriet
- traumaverwerking
- pesten
- faalangst/onzekerheid
- sociale problemen
- scheidingsproblemen
- het leren omgaan met ADHD
- het leren omgaan met autisme
- opvoedkundige vragen
Tieners
-concentratieproblemen
-slaapproblemen
-angsten
-boosheid en verdriet
-traumaverwerking
-pesten
-faalangst/onzekerheid
-sociale problemen
-scheidingsproblemen
-het leren omgaan met ADHD
-het leren omgaan met autisme
-motivatieproblemen
Ouders
De begeleiding van kinderen is onlosmakelijk verbonden met de begeleiding van hun ouders. Wanneer je als ouder vragen of zorgen hebt over je kind, kun je erg onzeker worden over jouw manier van opvoeden. En juist het vertrouwen in jezelf, is nodig om je kind te kunnen ondersteunen in een moeilijke periode.
Er bestaat geen opvoed-handboek dat precies aansluit bij jou en je gezin. Er is geen eenduidig antwoord op opvoedvragen. Daarom is het van belang om samen te bekijken wat er binnen het gezin gebeurt. Wat zijn de verwachtingen van elkaar? Hoe reageren jullie op elkaar? Welk voorbeeld geef je zelf? Hoe wil jij dat je kind in de wereld staat? Deze vragen helpen je om inzicht te krijgen in de gezinsdynamiek, grip te krijgen op de situatie en daar waar nodig dingen anders aan te pakken.
Talent in Progress biedt oudergesprekken waarin we deze vragen beantwoorden, inzicht geven in de situatie en samen zorgen dat iedereen zich weer ontspannen voelt in het gezin.
Je kunt een oudergesprek altijd aanvragen, ook wanneer je kind geen begeleiding krijgt op de praktijk. De begeleiding aan ouders kan soms al voldoende zijn om de zorgen binnen het gezin weer zelf aan te kunnen.
Scholen
Talent in Progress werkt samen met verschillende scholen in de randstad. Het is erg zinvol om nauw contact te hebben met docenten en intern begeleiders als het gaat om de sociaal-emotionele ontwikkeling van een kind. Door samen het kind te ondersteunen, voelt een kind zich gezien en gehoord en bereiken we sneller resultaat.
Sinds enige jaren zijn we ook actief op locatie. Dit betekent dat kinderen onder schooltijd behandelt kunnen worden op school. Deze vorm van begeleiding is laagdrempelig en veilig voor een kind omdat de kinderen in de veilige omgeving van de school geholpen kunnen worden. Daarnaast geeft het ons als therapeuten de mogelijkheid om kinderen te zien functioneren in een klas en met leeftijdsgenootjes. Ook kunnen we in deze setting direct oefenen met sociale vaardigheden als dat tot het behandeldoel behoort.
Mocht u als ouder of school geïnteresseerd zijn in begeleiding op school, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.
Beroepsregistraties
Stichting Kwaliteitsregister Jeugd
Lidmaatschapsnummer: 110019495
NVPA, specialisatie Dramatherapie en Kindertherapie.
Lidmaatschapsnummer: 101344
FVB, onderdeel dramatherapie: NVDT.
Lidmaatschapsnummer: 4657
RBCZ, Registertherapeut.
Lidmaatschapsnummer: 204713R
Deze registratie is belangrijk voor vergoeding bij Univé, VGZ, IZA, Trias, SIZ, IZZ, UMC.
Talent in Progress is opgenomen in het zorgregister.
AGB-code Praktijk: 94-58692
AGB-code J.W. Kleijweg: 94-010643